Στο υπουργείο Υποδομών, η μεγάλη πρόκληση βρίσκεται στα οδικά, σιδηροδρομικά και τηλεπικοινωνιακά έργα που βρίσκονται «παγωμένα», δημοπρατούνται ή αναζητούν χρηματοδότηση.
Για τους οδικούς άξονες προτεραιότητα θα είναι ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη μόχλευση πόρων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων.
Παράλληλα, μία δεκάδα σιδηροδρομικών έργων είτε βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία είτε είναι έτοιμα να δημοπρατηθούν, καθώς έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει για τα έργα του Μετρό, καθώς, ενώ υπάρχει μελετητική ωριμότητα, απουσιάζουν οι πόροι.
Επίσης, έτοιμες είναι οι υποθαλάσσιες ζεύξεις της Σαλαμίνας και της Λευκάδας. Ώριμα είναι και τα έργα των τηλεπικοινωνιών, τα οποία πρέπει να βρουν χρηματοδότηση και αναδόχους.
Ενδιαφέρον θα έχει η εφαρμογή του νόμου για τα ταξί, καθώς οι αυτοκινητιστές αντιδρούν στην έκδοση νέων αδειών από τις περιφέρειες. Επίσης, πρέπει να συνεχιστεί η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με την ελπίδα να αποφευχθεί η αύξηση των εισιτηρίων που προβλέπει το Μνημόνιο, αλλά και να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και της τηλεματικής της ΟΣΥ.
Παράλληλα, είναι επιτακτική ανάγκη η ανάταξη του ΟΣΕ, καθώς δίχως την εύρυθμη λειτουργία του, η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου θα είναι αδύνατη. Ακόμη, πρέπει να προχωρήσει και το Τηλε-διόδιο, ενώ εκκρεμεί και η δημοπράτηση του Ισλαμικού Τεμένους των Αθηνών.
Επίσης, πρέπει να «τρέξει» ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο, που αποτελεί στοίχημα για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ακόμη, εκκρεμεί η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ ενδιαφέρον θα έχει η ομαδοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων, που βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση.
Παράλληλα, ώριμη είναι πια και η παραχώρηση του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων, που υπόσχονται πολλά για την οικονομία. Το υπουργείο καλείται επίσης να υποβοηθήσει μία σειρά αποκρατικοποιήσεων, όπως τα ΕΛΤΑ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και, κυρίως, η Εγνατία Οδός, η οποία έχει χρέη 700 εκατ. ευρώ.
Ερωτηματικό συνοδεύει τη στάση της Τρόικας για το άνοιγμα των ΚΤΕΛ, αλλά και για την παχυλή ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΘ (περί τα 100 εκατ. ευρώ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου