ΔΥΟ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Γράφει : Κώστας
Θ. Τριαντακωνσταντής
Μαθηματικός
Η πατρίδα μας βιώνει τα τελευταία χρόνια μια πρωτοφανή κοινωνική, ηθική, θεσμική, κρίση αξιών, οικονομική κρίση .Την κοινωνία της αφθονίας ,της ευημερίας και της κατανάλωσης αντικατέστησε η κοινωνία της στέρησης, της φτώχιας , της βιοπάλης .Οι πολίτες ζούμε μια καταβαράθρωση του βιοτικού μας επιπέδου. Η κοινωνική συνοχή από τα βαθειά ρήγματα που υπέστη τίθεται σε αμφιβολία . Σείεται το εποικοδόμημα συθέμελα. Οι θεσμοί –όχι τυχαία και άδικα πολλές φορές- αμφισβητούνται στη λειτουργία τους. Υπάρχει μία κοινωνική κινητικότητα πρωτόγνωρη μεταπολιτευτικά.
Το πολύ χθες υποχωρεί με γεωμετρική πρόοδο, ταχύτατα , άτακτα, ανήμπορο να εξηγήσει τι συμβαίνει γύρω του. Η εξουσία στην οποία συνήθισε περνά σε λίγο σε νέες κοινωνικές δυνάμεις.
Τούτη την κρίσιμη ώρα η Αυτοδιοίκηση βρίσκεται ανοχύρωτη, αμήχανη, δίχως στρατηγική, δίχως πρόταση.. Δήμοι βρίσκονται στα πρόθυρα χρεοκοπίας, άλλοι είναι χρεοκοπημένοι, ξένοι εντελώς από τις τοπικές κοινωνίες. Δήμοι υπό οικονομική επιτήρηση ή πολλοί περισσότεροι στα πρόθυρα οικονομικής επιτήρησης είναι καταδικασμένοι στον αναπτυξιακό μαρασμό. Πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά εγκαταλειμμένα στη τύχη τους. Η συμμετοχή των πολιτών είναι τις πιο πολλές φορές ανύπαρκτη. Μια Αυτοδιοίκηση φοβική, ξεκομμένη από τους δημότες ,ένα σύνολο κατοχής ,νομής της εξουσίας ,με μόνο στόχο την επανεκλογή αντιπροσωπεύει το πολύ χθες.
Η Αυτοδιοίκηση από ελπίδα προόδου μετατράπηκε σε παράρτημα και κακέκτυπο ενός σπάταλου, αναποτελεσματικού και διεφθαρμένου κράτους. Βέβαια υπάρχουν δήμοι νοικοκυρεμένοι, που σέβονται το δημόσιο χρήμα, έτοιμοι για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Το μέλλον απαιτεί μια ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ Ανοιχτή, συμμετοχική, ανανεωμένη ριζικά σε ιδέες, πρόσωπα, πρακτικές, αναπτυξιακή ,αρωγός των πολιτών. Μία αυτοδιοίκηση που να διεκδικεί από την κεντρική εξουσία και που να μπορεί να αξιοποιεί και να αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Μία Αυτοδιοίκηση κυψέλη δημιουργίας και προοπτικής, πρωταγωνίστρια στην τέχνη, στην κουλτούρα , τον πολιτισμό, στον αθλητισμό. Στήριγμα των γηρατειών και ελπίδα των νέων. Μία Αυτοδιοίκηση προόδου και προοπτικής. Μια Αυτοδιοίκηση πρωταγωνίστρια στην ανάκαμψη και την ανάταση της πατρίδας μας.
Στον Αναπληρωτή Δήμαρχο, Α΄ Αντιδήμαρχο , Αντιδήμαρχο οικονομικών (και όχι μόνο) υποψήφιο Δήμαρχο του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας κ Φερεντίνο Ευθύμιο κάνουμε δύο ερωτήσεις και παρακαλούμε να μας απαντήσει.
Ερώτηση πρώτη
Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο Δήμος μας βρίσκεται σε πολύ άσχημη οικονομική κατάσταση;
Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο Δήμος μας βρίσκεται στα πρόθυρα οικονομικής επιτήρησης;
Διαπιστώσατε οικονομικές ατασθαλίες επί Δημαρχίας του κ Αποστολάκη;
Αν διαπιστώσατε ,πράξατε ως οφείλατε τα προβλεπόμενα και τα δέοντα; Δώστε μας συνολικό ποσό , και πως επιμερίζεται συγκεκριμένα;
Αν δεν διαπιστώσατε οικονομικές ατασθαλίες , γιατί σε ανακοίνωση της δημοτικής σας παράταξης λέτε ότι μαθήματα χρηστής διοίκησης δεχόμαστε από κάθε Δημότη εκτός του κ Αποστολάκη;
Καθαρές κουβέντες. ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Κύριε Αντιδήμαρχε , είναι αλήθεια ότι κ Δήμαρχος δήλωσε μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως Δήμαρχος του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας, ότι το χρέος είναι διαχειρίσιμο;
Μπορείτε να μας πληροφορήσετε ποιές είναι οι απαιτήσεις από το Δήμο Ανακτορίου ( από ΙΚΑ, από προμηθευτές, από εργολάβους ,από δικηγόρους και δεν ξέρουμε από πού αλλού) όταν αναλάβατε σαν Δημοτική Αρχή;
Τούτη τη φορά θα κάνουμε πολιτική με πολιτικούς όρους ευθύνης και οι πολίτες αφού ενημερωθούν , ας αποφασίσουν ελεύθερα.
Ερώτηση δεύτερη
Η δεύτερη ερώτηση αφορά το θέμα της αγοράς του χωραφιού στη Κατούνα.. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσετε κ Αντιδήμαρχε είναι:
Πριν πούμε οτιδήποτε , ξεκαθαρίζουμε ότι δεν υπονοούμε τον χρηματισμό κανενός .Απλά τη πολιτική διαχείριση του θέματος εξετάζουμε.
Πώς γίνεται ο πωλητής-οι πωλητές να ζητούν για την περιουσία τους 80.000 ευρώ , και εσείς να ψηφίσετε 214.000 ευρώ, σε κτήμα αντικειμενικής αξίας 36.000 ευρώ;
Ειλικρινά την ύπαρξη του ιδιωτικού συμφωνητικού(Δημάρχου-ιδιοκτητών) πότε την πληροφορηθήκατε;
Το ιδιωτικό συμφωνητικό δόθηκε στη επιτροπή εκτίμησης; Αν δόθηκε , είναι δυνατό αυτή να εκτιμά το ποσό των 214.000 ευρώ; Και αφού το κάνει εσείς δεν σκεφτήκατε στοιχειωδώς ότι κάτι δεν πάει καλά; Αν δεν δόθηκε, μετά τις συνεδριάσεις με καθαρό μυαλό και ελάχιστη σοβαρότητα δεν προβληματιστήκατε ότι κάτι πάει στραβά;
Η Απόφαση του ΔΣ αριθμό 50/2013 αναφέρει.
<< Ο Δημοτικός Σύμβουλος και Αντιδήμαρχος κ Φερεντίνος Ευθύμιος είπε ότι έχει τεθεί θέμα νομιμότητας και εμείς συζητάμε πόσο κάνει ενώ θα πρέπει να πάμε στον Εισαγγελέα. Επειδή δεν δέχομαι το δεν θυμάμαι και γιατί αιωρείται ότι κάποιοι θα τα πάρουν εγώ προτείνω γιατί αισθάνομαι θιγμένος ότι πάω να νομιμοποιήσω μια κατάσταση που είναι παράνομη, εγώ δέχομαι να αιωρείται ότι υπάρχει παράνομή απόφαση και ότι εμείς θα κάνουμε επικαιροποίηση αυτής της απόφασης. Δε επικαιροποιώ τίποτε.>>
Την πήγατε την υπόθεση στον εισαγγελέα; Αν ναι , ποιος ή ποιοι οι κατηγορούμενοι και γιατί ;Ρωτώ ειλικρινά γιατί δεν είστε σαφής;
Έγινε παραπομπή σε κάθε αρμόδια Υπηρεσία για τυχόν παραλήψεις και περεταίρω διερεύνηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μεδεώνος 25/2010.(Απόφαση κατά πλειοψηφία αριθμός 50/2013 του ΔΣ του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας;
Στο επόμενο συμβούλιο επικαιροποιήσατε την απόφαση ναι ή όχι ;
Γιατί δεν επιμείνατε στην επανεκτίμηση, ως δικαίωμα και υποχρέωση που είχατε, και που επιβάλλονταν από τη τροπή που πήρε η υπόθεση;
Πείτε μου κύριε συνάδελφε ποιος δικαστής θα σας δίκαζε αν πράγματι κάνατε πράξη το δεν επικαιροποιώ τίποτε;
Αν του λέγατε, οι πωλητές ζητάνε 80.000 ευρώ, και μένα με πιέζουν με το επιχείρημα της απένταξης να ψηφίσω 214.000 ευρώ;
Και αφού το πράξατε ( ψηφίσατε τιμή αγοράς 214.000) γιατί δεν προχωρήσατε στη μόνη πολιτική πράξη που σας είχε απομείνει .Να ζητήσετε συγγνώμη από τον σκληρά, πρωτόγνωρα, άδικα και αποτελεσματικά δοκιμαζόμενο Ελληνικό Λαό. Στη συνέχεια να δώσετε την παραίτηση σας από τη θέση του Αντιδημάρχου. Σαν μέλος του ΔΣ να υπερασπιστείτε αυτά που λέγατε προεκλογικά. Δεν το πράξατε για τους δικού σας λόγους .
Εδώ όμως το δημόσιο συμφέρον είναι πάνω από όλα .
Τι θα απαντήσετε για αυτή τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος, που κάνατε στον άνεργο, στον συνταξιούχο αγρότη των 360 ευρώ(του έγινε περικοπή), στους συναδέλφους σας που μας έγινε περικοπή πάνω από 30% και εσχάτως ανακοινώθηκε περικοπή στο εφάπαξ 15%-20%, στη νέα γενιά των 600 ή ενίοτε των 400 ευρώ, στον εαυτόν σας που θα χρειαστεί να δουλέψετε ως καθηγητής 214 μήνες για να πάρετε αυτά τα χρήματα; Ότι τα χρήματα ήταν από το ΕΣΠΑ; Ότι ο Δήμος δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ; Ότι δεν μας ενδιαφέρει η τιμή του χωραφιού;
Κύριε Αντιδήμαρχε η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ύψιστη πολιτική πράξη. Με αυτή τη στάση σας είστε μέρος μιας μαύρης μέρας για τη τοπική Αυτοδιοίκηση. Η διαχείριση αυτή είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Το κύριο επιχείρημα του κ Δημάρχου της απένταξης του έργου καταρρίφθηκε από τον αδηφάγο χρόνο. Αλήθεια ποιος κρατούσε την υπόθεση στο συρτάρι του ; Η Δημοπράτηση του έργου δεν έγινε ακόμη. Έτσι δεν είναι ; Τι ακριβώς γίνεται; Αλήθεια αν δεν απαντήσετε πειστικά θα πάτε έτσι να ζητήσετε ψήφο;( Αυτό βέβαια μας αφήνει παγερά αδιάφορους).
Όμως το πώς σκέπτεστε να διαχειριστείτε το Δημόσιο χρήμα, δεν είναι καθόλου δική σας υπόθεση. Πρέπει να γνωρίζουμε.
Στους υποψηφίους Δημάρχους του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας θέτουμε άξονες δημοτικής πολιτικής και παρακαλούμε να πάρουν θέση.
Βασικά συστατικά του νέου νομικού πλαισίου της Αυτοδιοίκησης , αλλά και ενός συνολικού πλαισίου δράσης, παρέμβασης και πρωτοβουλιών για την Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι
1) Ολοκληρωμένος οικονομικός –διαχειριστικός έλεγχος στους ΟΤΑ, ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΟΛΕΣ τις Δημοτικές Επιχειρήσεις .Πλήρης απόδοση ευθυνών σε λογικό χρονικό διάστημα και πορεία εξυγίανσης τους.
2) Πλήρης , ολοκληρωμένος έλεγχος της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Δημάρχων ,Αντιδημάρχων, Προέδρων Δημοτικών Επιχειρήσεων της τελευταίας 10ετίας.
3) Καθιέρωση των δύο θητειών των Δημάρχων. Είναι ικανός πολιτικός χρόνος προσφοράς και υλοποίησης του οράματος του οποιοδήποτε Δημάρχου για το Δήμο.
4) Επανακαθορισμός του ρόλου του << νέου δήμου>> ιδιαίτερα όσον αφορά την παρέμβαση του στα θέματα ανάπτυξης και καταπολέμησης της ανεργίας, ώστε να μπορεί η Αυτοδιοίκηση να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην παραγωγική, θεσμική ανασυγκρότηση της χώρας. Ένταξη έργων στη καινούργια προγραμματική περίοδο 2014-2020.
5) Στήριξη των κοινωνικών δομών, δράσεων και παρεμβάσεων των Δήμων, ώστε να είναι σε θέση να κρατήσουν όρθια την κοινωνία, τους κοινωνικά αδύναμους, τους άνεργους. Αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης όλου αυτού του πλαισίου δράσης για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής και ολοκληρωμένης ομπρέλας κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας μέσα στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020).
6) Νέοι θεσμοί διασφάλισης της διαφάνειας , της χρηστής διοίκησης και διαχείρισης, ενίσχυσης του ανοίγματος της Αυτοδιοίκησης στους πολίτες.
Λαϊκές συνελεύσεις λογοδοσίας, ανάδειξης προβλημάτων, και εξεύρεση λύσεων με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση.
7) Ανακατανομή αρμοδιοτήτων Δημάρχου-Δημοτικού Συμβουλίου-Συλλογικών Οργάνων, με τρόπο που να μειωθεί σε πρώτη φάση αυτό το προκλητικό Δημαρχοκεντρικό Σύστημα, που τροφοδοτεί συχνά φαινόμενα αλαζονείας και αδιαφάνειας. Περιορισμός των απευθείας αναθέσεων στο πολύ 15% των πόρων του Δήμου και σε έκτακτες ανάγκες.
8) Βήματα απογαλακτισμού της Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Διοίκηση με αποσαφηνισμένους τους πόρους που θα πάρει, όπως και το μερτικό της στο νέο ΕΣΠΑ για να μπορεί να εργαστεί για έργα ουσίας και όχι έργα βιτρίνας και δημοσίων σχέσεων. Ούτε σε έργα εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων.
9) Αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Δήμου με προοπτική αύξησης των ιδίων πόρων. Στοχευόμενες παρεμβάσεις στο παραγωγικό δυναμικό του Δήμου. Δημιουργία Δημοτικών Επιχειρήσεων με στόχο το κέρδος και την κάλυψη αναγκών που αδυνατεί ο ιδιωτικός τομέας να καλύψει. Η τυχόν αποτυχία των επιχειρήσεων αυτών στο παρελθόν οφειλόταν στη διαχείριση τους .Ορθός προγραμματισμός ,διάφανη διαχείριση και στήριξη από επιστημονικό προσωπικό εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία τους.
10) Κάθετη ρήξη με το σύστημα πελατειακών σχέσεων, διαφανείς και νόμιμες προσλήψεις.
11) Δραστικός περιορισμός στα κυλιόμενα στο μέλλον ελλείμματα. Νοικοκύρεμα και ορθολογισμός εσόδων-εξόδων. Δάνεια μόνον για παραγωγικές επενδύσεις ή έργα υποδομών(εντελώς απαραίτητων) και όχι για κατανάλωση.
12) Σεβασμός του περιβάλλοντος , τήρηση των διεθνών συμβάσεων και υποχρεώσεων. Το περιβάλλον το έχουμε δανειστεί από τις επόμενες γενιές .Χρέος μας είναι να το σεβαστούμε, να το διαχειριστούμε σωστά. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι μία από τις αιχμές του δόρατος της ανάπτυξης μας.
13) Η πολιτιστική παρέμβαση είναι υποχρέωση της αυτοδιοίκησης. Δεν είναι σπατάλη πόρων. Είναι επένδυση στις συνειδήσεις των δημοτών. Τα οφέλη της έχουν βάθος χρόνου. Είναι ασπίδα προστασίας από ξενόφερτους τρόπους ζωής.
Αυτά είναι κατά τη γνώμη μας τα αναγκαία χαρακτηριστικά μιας Αυτοδιοίκησης του μέλλοντος μας. .Μακάρι από τον διάλογο που ανοίγουμε σήμερα να συμπληρωθούν. Φυσικά σε άλλη παρέμβαση μας θα κάνουμε γνωστή την προσαρμογή αυτών των προτάσεων στο Δήμο μας.
Τούτη την κρίσιμη ώρα η Αυτοδιοίκηση βρίσκεται ανοχύρωτη, αμήχανη, δίχως στρατηγική, δίχως πρόταση.. Δήμοι βρίσκονται στα πρόθυρα χρεοκοπίας, άλλοι είναι χρεοκοπημένοι, ξένοι εντελώς από τις τοπικές κοινωνίες. Δήμοι υπό οικονομική επιτήρηση ή πολλοί περισσότεροι στα πρόθυρα οικονομικής επιτήρησης είναι καταδικασμένοι στον αναπτυξιακό μαρασμό. Πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά εγκαταλειμμένα στη τύχη τους. Η συμμετοχή των πολιτών είναι τις πιο πολλές φορές ανύπαρκτη. Μια Αυτοδιοίκηση φοβική, ξεκομμένη από τους δημότες ,ένα σύνολο κατοχής ,νομής της εξουσίας ,με μόνο στόχο την επανεκλογή αντιπροσωπεύει το πολύ χθες.
Η Αυτοδιοίκηση από ελπίδα προόδου μετατράπηκε σε παράρτημα και κακέκτυπο ενός σπάταλου, αναποτελεσματικού και διεφθαρμένου κράτους. Βέβαια υπάρχουν δήμοι νοικοκυρεμένοι, που σέβονται το δημόσιο χρήμα, έτοιμοι για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Το μέλλον απαιτεί μια ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ Ανοιχτή, συμμετοχική, ανανεωμένη ριζικά σε ιδέες, πρόσωπα, πρακτικές, αναπτυξιακή ,αρωγός των πολιτών. Μία αυτοδιοίκηση που να διεκδικεί από την κεντρική εξουσία και που να μπορεί να αξιοποιεί και να αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Μία Αυτοδιοίκηση κυψέλη δημιουργίας και προοπτικής, πρωταγωνίστρια στην τέχνη, στην κουλτούρα , τον πολιτισμό, στον αθλητισμό. Στήριγμα των γηρατειών και ελπίδα των νέων. Μία Αυτοδιοίκηση προόδου και προοπτικής. Μια Αυτοδιοίκηση πρωταγωνίστρια στην ανάκαμψη και την ανάταση της πατρίδας μας.
Στον Αναπληρωτή Δήμαρχο, Α΄ Αντιδήμαρχο , Αντιδήμαρχο οικονομικών (και όχι μόνο) υποψήφιο Δήμαρχο του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας κ Φερεντίνο Ευθύμιο κάνουμε δύο ερωτήσεις και παρακαλούμε να μας απαντήσει.
Ερώτηση πρώτη
Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο Δήμος μας βρίσκεται σε πολύ άσχημη οικονομική κατάσταση;
Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο Δήμος μας βρίσκεται στα πρόθυρα οικονομικής επιτήρησης;
Διαπιστώσατε οικονομικές ατασθαλίες επί Δημαρχίας του κ Αποστολάκη;
Αν διαπιστώσατε ,πράξατε ως οφείλατε τα προβλεπόμενα και τα δέοντα; Δώστε μας συνολικό ποσό , και πως επιμερίζεται συγκεκριμένα;
Αν δεν διαπιστώσατε οικονομικές ατασθαλίες , γιατί σε ανακοίνωση της δημοτικής σας παράταξης λέτε ότι μαθήματα χρηστής διοίκησης δεχόμαστε από κάθε Δημότη εκτός του κ Αποστολάκη;
Καθαρές κουβέντες. ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Κύριε Αντιδήμαρχε , είναι αλήθεια ότι κ Δήμαρχος δήλωσε μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως Δήμαρχος του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας, ότι το χρέος είναι διαχειρίσιμο;
Μπορείτε να μας πληροφορήσετε ποιές είναι οι απαιτήσεις από το Δήμο Ανακτορίου ( από ΙΚΑ, από προμηθευτές, από εργολάβους ,από δικηγόρους και δεν ξέρουμε από πού αλλού) όταν αναλάβατε σαν Δημοτική Αρχή;
Τούτη τη φορά θα κάνουμε πολιτική με πολιτικούς όρους ευθύνης και οι πολίτες αφού ενημερωθούν , ας αποφασίσουν ελεύθερα.
Ερώτηση δεύτερη
Η δεύτερη ερώτηση αφορά το θέμα της αγοράς του χωραφιού στη Κατούνα.. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσετε κ Αντιδήμαρχε είναι:
Πριν πούμε οτιδήποτε , ξεκαθαρίζουμε ότι δεν υπονοούμε τον χρηματισμό κανενός .Απλά τη πολιτική διαχείριση του θέματος εξετάζουμε.
Πώς γίνεται ο πωλητής-οι πωλητές να ζητούν για την περιουσία τους 80.000 ευρώ , και εσείς να ψηφίσετε 214.000 ευρώ, σε κτήμα αντικειμενικής αξίας 36.000 ευρώ;
Ειλικρινά την ύπαρξη του ιδιωτικού συμφωνητικού(Δημάρχου-ιδιοκτητών) πότε την πληροφορηθήκατε;
Το ιδιωτικό συμφωνητικό δόθηκε στη επιτροπή εκτίμησης; Αν δόθηκε , είναι δυνατό αυτή να εκτιμά το ποσό των 214.000 ευρώ; Και αφού το κάνει εσείς δεν σκεφτήκατε στοιχειωδώς ότι κάτι δεν πάει καλά; Αν δεν δόθηκε, μετά τις συνεδριάσεις με καθαρό μυαλό και ελάχιστη σοβαρότητα δεν προβληματιστήκατε ότι κάτι πάει στραβά;
Η Απόφαση του ΔΣ αριθμό 50/2013 αναφέρει.
<< Ο Δημοτικός Σύμβουλος και Αντιδήμαρχος κ Φερεντίνος Ευθύμιος είπε ότι έχει τεθεί θέμα νομιμότητας και εμείς συζητάμε πόσο κάνει ενώ θα πρέπει να πάμε στον Εισαγγελέα. Επειδή δεν δέχομαι το δεν θυμάμαι και γιατί αιωρείται ότι κάποιοι θα τα πάρουν εγώ προτείνω γιατί αισθάνομαι θιγμένος ότι πάω να νομιμοποιήσω μια κατάσταση που είναι παράνομη, εγώ δέχομαι να αιωρείται ότι υπάρχει παράνομή απόφαση και ότι εμείς θα κάνουμε επικαιροποίηση αυτής της απόφασης. Δε επικαιροποιώ τίποτε.>>
Την πήγατε την υπόθεση στον εισαγγελέα; Αν ναι , ποιος ή ποιοι οι κατηγορούμενοι και γιατί ;Ρωτώ ειλικρινά γιατί δεν είστε σαφής;
Έγινε παραπομπή σε κάθε αρμόδια Υπηρεσία για τυχόν παραλήψεις και περεταίρω διερεύνηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μεδεώνος 25/2010.(Απόφαση κατά πλειοψηφία αριθμός 50/2013 του ΔΣ του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας;
Στο επόμενο συμβούλιο επικαιροποιήσατε την απόφαση ναι ή όχι ;
Γιατί δεν επιμείνατε στην επανεκτίμηση, ως δικαίωμα και υποχρέωση που είχατε, και που επιβάλλονταν από τη τροπή που πήρε η υπόθεση;
Πείτε μου κύριε συνάδελφε ποιος δικαστής θα σας δίκαζε αν πράγματι κάνατε πράξη το δεν επικαιροποιώ τίποτε;
Αν του λέγατε, οι πωλητές ζητάνε 80.000 ευρώ, και μένα με πιέζουν με το επιχείρημα της απένταξης να ψηφίσω 214.000 ευρώ;
Και αφού το πράξατε ( ψηφίσατε τιμή αγοράς 214.000) γιατί δεν προχωρήσατε στη μόνη πολιτική πράξη που σας είχε απομείνει .Να ζητήσετε συγγνώμη από τον σκληρά, πρωτόγνωρα, άδικα και αποτελεσματικά δοκιμαζόμενο Ελληνικό Λαό. Στη συνέχεια να δώσετε την παραίτηση σας από τη θέση του Αντιδημάρχου. Σαν μέλος του ΔΣ να υπερασπιστείτε αυτά που λέγατε προεκλογικά. Δεν το πράξατε για τους δικού σας λόγους .
Εδώ όμως το δημόσιο συμφέρον είναι πάνω από όλα .
Τι θα απαντήσετε για αυτή τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος, που κάνατε στον άνεργο, στον συνταξιούχο αγρότη των 360 ευρώ(του έγινε περικοπή), στους συναδέλφους σας που μας έγινε περικοπή πάνω από 30% και εσχάτως ανακοινώθηκε περικοπή στο εφάπαξ 15%-20%, στη νέα γενιά των 600 ή ενίοτε των 400 ευρώ, στον εαυτόν σας που θα χρειαστεί να δουλέψετε ως καθηγητής 214 μήνες για να πάρετε αυτά τα χρήματα; Ότι τα χρήματα ήταν από το ΕΣΠΑ; Ότι ο Δήμος δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ; Ότι δεν μας ενδιαφέρει η τιμή του χωραφιού;
Κύριε Αντιδήμαρχε η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ύψιστη πολιτική πράξη. Με αυτή τη στάση σας είστε μέρος μιας μαύρης μέρας για τη τοπική Αυτοδιοίκηση. Η διαχείριση αυτή είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Το κύριο επιχείρημα του κ Δημάρχου της απένταξης του έργου καταρρίφθηκε από τον αδηφάγο χρόνο. Αλήθεια ποιος κρατούσε την υπόθεση στο συρτάρι του ; Η Δημοπράτηση του έργου δεν έγινε ακόμη. Έτσι δεν είναι ; Τι ακριβώς γίνεται; Αλήθεια αν δεν απαντήσετε πειστικά θα πάτε έτσι να ζητήσετε ψήφο;( Αυτό βέβαια μας αφήνει παγερά αδιάφορους).
Όμως το πώς σκέπτεστε να διαχειριστείτε το Δημόσιο χρήμα, δεν είναι καθόλου δική σας υπόθεση. Πρέπει να γνωρίζουμε.
Στους υποψηφίους Δημάρχους του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας θέτουμε άξονες δημοτικής πολιτικής και παρακαλούμε να πάρουν θέση.
Βασικά συστατικά του νέου νομικού πλαισίου της Αυτοδιοίκησης , αλλά και ενός συνολικού πλαισίου δράσης, παρέμβασης και πρωτοβουλιών για την Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι
1) Ολοκληρωμένος οικονομικός –διαχειριστικός έλεγχος στους ΟΤΑ, ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΟΛΕΣ τις Δημοτικές Επιχειρήσεις .Πλήρης απόδοση ευθυνών σε λογικό χρονικό διάστημα και πορεία εξυγίανσης τους.
2) Πλήρης , ολοκληρωμένος έλεγχος της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Δημάρχων ,Αντιδημάρχων, Προέδρων Δημοτικών Επιχειρήσεων της τελευταίας 10ετίας.
3) Καθιέρωση των δύο θητειών των Δημάρχων. Είναι ικανός πολιτικός χρόνος προσφοράς και υλοποίησης του οράματος του οποιοδήποτε Δημάρχου για το Δήμο.
4) Επανακαθορισμός του ρόλου του << νέου δήμου>> ιδιαίτερα όσον αφορά την παρέμβαση του στα θέματα ανάπτυξης και καταπολέμησης της ανεργίας, ώστε να μπορεί η Αυτοδιοίκηση να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην παραγωγική, θεσμική ανασυγκρότηση της χώρας. Ένταξη έργων στη καινούργια προγραμματική περίοδο 2014-2020.
5) Στήριξη των κοινωνικών δομών, δράσεων και παρεμβάσεων των Δήμων, ώστε να είναι σε θέση να κρατήσουν όρθια την κοινωνία, τους κοινωνικά αδύναμους, τους άνεργους. Αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης όλου αυτού του πλαισίου δράσης για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής και ολοκληρωμένης ομπρέλας κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας μέσα στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020).
6) Νέοι θεσμοί διασφάλισης της διαφάνειας , της χρηστής διοίκησης και διαχείρισης, ενίσχυσης του ανοίγματος της Αυτοδιοίκησης στους πολίτες.
Λαϊκές συνελεύσεις λογοδοσίας, ανάδειξης προβλημάτων, και εξεύρεση λύσεων με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση.
7) Ανακατανομή αρμοδιοτήτων Δημάρχου-Δημοτικού Συμβουλίου-Συλλογικών Οργάνων, με τρόπο που να μειωθεί σε πρώτη φάση αυτό το προκλητικό Δημαρχοκεντρικό Σύστημα, που τροφοδοτεί συχνά φαινόμενα αλαζονείας και αδιαφάνειας. Περιορισμός των απευθείας αναθέσεων στο πολύ 15% των πόρων του Δήμου και σε έκτακτες ανάγκες.
8) Βήματα απογαλακτισμού της Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Διοίκηση με αποσαφηνισμένους τους πόρους που θα πάρει, όπως και το μερτικό της στο νέο ΕΣΠΑ για να μπορεί να εργαστεί για έργα ουσίας και όχι έργα βιτρίνας και δημοσίων σχέσεων. Ούτε σε έργα εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων.
9) Αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Δήμου με προοπτική αύξησης των ιδίων πόρων. Στοχευόμενες παρεμβάσεις στο παραγωγικό δυναμικό του Δήμου. Δημιουργία Δημοτικών Επιχειρήσεων με στόχο το κέρδος και την κάλυψη αναγκών που αδυνατεί ο ιδιωτικός τομέας να καλύψει. Η τυχόν αποτυχία των επιχειρήσεων αυτών στο παρελθόν οφειλόταν στη διαχείριση τους .Ορθός προγραμματισμός ,διάφανη διαχείριση και στήριξη από επιστημονικό προσωπικό εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία τους.
10) Κάθετη ρήξη με το σύστημα πελατειακών σχέσεων, διαφανείς και νόμιμες προσλήψεις.
11) Δραστικός περιορισμός στα κυλιόμενα στο μέλλον ελλείμματα. Νοικοκύρεμα και ορθολογισμός εσόδων-εξόδων. Δάνεια μόνον για παραγωγικές επενδύσεις ή έργα υποδομών(εντελώς απαραίτητων) και όχι για κατανάλωση.
12) Σεβασμός του περιβάλλοντος , τήρηση των διεθνών συμβάσεων και υποχρεώσεων. Το περιβάλλον το έχουμε δανειστεί από τις επόμενες γενιές .Χρέος μας είναι να το σεβαστούμε, να το διαχειριστούμε σωστά. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι μία από τις αιχμές του δόρατος της ανάπτυξης μας.
13) Η πολιτιστική παρέμβαση είναι υποχρέωση της αυτοδιοίκησης. Δεν είναι σπατάλη πόρων. Είναι επένδυση στις συνειδήσεις των δημοτών. Τα οφέλη της έχουν βάθος χρόνου. Είναι ασπίδα προστασίας από ξενόφερτους τρόπους ζωής.
Αυτά είναι κατά τη γνώμη μας τα αναγκαία χαρακτηριστικά μιας Αυτοδιοίκησης του μέλλοντος μας. .Μακάρι από τον διάλογο που ανοίγουμε σήμερα να συμπληρωθούν. Φυσικά σε άλλη παρέμβαση μας θα κάνουμε γνωστή την προσαρμογή αυτών των προτάσεων στο Δήμο μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου